tiistai 7. helmikuuta 2017

Espanjan aalloissa

Hola! Täällä kirjoittelee 18-vuotias nuori neiti, joka päätti lähteä koulun kautta työharjoitteluun Espanjaan, Torreviejaan. Saavuimme Torreviejaan lauantaina 7.1.2017, kolmen muun opiskelijan kanssa, jotka ovat siis kanssani samassa koulussa. Muistan hyvin vielä tuon kyseisen illan, kun lensimme Suomesta tänne, kulttuurieron huomasi välittömästi. Lentokentältä menimme suoraan katsomaan asuntojamme ja lähdimme heti suoraan sen jälkeen etsimään ruokapaikkaa, koska oli aivan hirveä nälkä, lennon ja bussimatkan jälkeen. Ravintolan löydettyämme, netti tietenkin piti saada kuulumisten takia päälle, joten kysyimme ravintolan wifiä ja katsoin heti, että puhelimeni oli täyttynyt viesteistä.
Iltapalan jälkeen lähdimme kävelemään takaisin asunnoillemme ja kävin melkeinpä heti nukkumaan, väsytti niin paljon. Täällä on tunnin aikaero, eli täällä kello on tunnin vähemmän kuin Suomessa eli kummempaa 'jet lagia' ei ehtinyt kuitenkaan alkaa. Seuraavana päivänä sunnuntaina 8.1.2017,heräsin pirteänä, kun huoneeni ikkunan valkoisten verhojen alta pilkahti auringonvaloa, olo oli niin energinen jo silloin! :) Tuo kyseinen sunnuntai oli meillä vapaapäivä eli saimme tutustua rauhassa uuteen kaupunkiin, joten lähdimme muiden tyttöjen kanssa kävelylle katsomaan paikkoja.
Piipahdimme syömään ceasarsalaatit viihtyiseen ravintolaan, joka on ihan Torreviejan rannalla, ns. rantakadulla, jossa sijaitsee lukuisia muita ravintoloita ja kahviloita sekä pieniä putiikkeja.
Se päivä meni kyllä todella nopeasti! Tasan kuukausi on nyt täällä oltu ja aika kuluu koko ajan vain nopeampaa. Aurinko paistaa ja töissä on kivaa, mutta asiat joita Suomesta kaipaan on mm. Lämmin asunto, loputon lämmin vesi ja rajaton netti. Täällä on päivällä lämmin ulkona, mutta kun palaa illalla kylmään kivitaloon, pitää heti laittaa lämmittimet sekä collegeasu päälle ja kun kämppikseni käy aamulla suihkussa, minä puolestaan käyn illalla, joten siten säästämme lämmintä vettä ja pari kertaa kun sähköt on mennyt, olemme osanneet varautua siihen sitten myöhemmin. Olen tähän mennessä kyllä hyvin sopeutunut tänne ja viihdyn täällä, nuo asiat jotka alkuun tuottivat ongelmia, on nyt jo niin, ettei niitä edes huomaa. :) Olen myös huomannut, että kun en kokoajan pääse olemaan netin parissa, on paljon kivempi lukea mm. kavereiden whatsappviestit ja snapchatit hieman myöhemmin, kuin normaalisti. :) Kerron hieman lisää esim. töistäni seuraavassa postauksessa. :) Greetings from Milla <3